تبلیغات
اشک انار (ادبی ،اجتماعی)) - مطالب مهر 1394
شهید سردار سرتیپ حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان است و از سال 1359 در جنگ ایران و عراق شرکت داشت.
کد خبر: ۵۳۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ - 09 October 2015
 شهید سردار سرتیپ حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان است و از سال 1359 در جنگ ایران و عراق شرکت داشت.

به گزارش تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی، در عنفوان جوانی با تفکرات حضرت امام (ره) آشنا شده و از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهید محراب آیت‌الله مدنی که در همدان تبعید بودند، بهره‌ای بسزا برده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ...پایه‌گذاری و تأسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، استان همدان را آغاز و خود نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازی عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق برآمده و از آنجایی که چندین بار به دست ساواک دستگیر شده و مورد تعقیب بود، عوامل طاغوت را به خوبی می‌شناخت.

سردار همدانی به همراه شهید صیاد شیرازی و شهید محمود خضرائی
 

با آغاز جنگ تحمیلی، لحظه‌‌ای درنگ نکرده و راه کردستان را در پیش گرفت و از آنجا که پیش از جنگ نیز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با دیگر دوستان و همرزمان در آنجا نیز گروهک‌های ضدانقلاب را می‌شناخت، دیری نپایید که به صف دشمن‌ستیزان پیوست و فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر را با پیروزی کامل تجربه کرد. فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب هم از دیگر گام‌‌هایی بود که در راستای مبارزه با دشمن بعثی برداشته و پس از مدتی کوتاه به همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) نقش بسزایی داشت. عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس آن هم با مسئولیت فرماندهی محورهای عملیاتی، تجربه‌ای نو در قالب هدایت تیپ و لشکر بوده که از فاتحان خرمشهر، سهمی را از آن خود کرد و سپس از تشکیل یگان‌های رزم سپاه به عنوان بانی و نخستین فرمانده لکشر 32 انصارالحسین (ع) استان همدان، وارد میدان نبرد علیه دشمن بعثی شد.


سردار همدانی در کنار شهید محمود شهبازی و دیگر رزمندگان

دیری نپایید که هدایت و فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان را به او واگذار کردند و عملیات‌‌های مهم و حیاتی همچون کربلای 4 و کربلای 5 را با شیرمردان گیلکی به سرانجام رساند. معاونت اطلاعات و عملیات قرارگاه عملیاتی قدس که چندین لشکر و تیپ مستقل را تحت امر داشت، از فرماندهای زبده همچون دیگر فرماندهان سپاه اسلام آماده ساخت و تا آخرین عملیات موفق سپاه اسلام با منافقین کوردل که با نام مرصاد به نتیجه رساند، لحظه‌ای آرام نگرفت و پس از دفاع مقدس به دانشگاه فرماندهی و ستاد رفته و تحصیل تئوریک و آکادمیک هدایت یگان‌ها را هم به تجربیات ارزنده‌اش افزود و با انتصاب به عنوان فرمانده قرارگاه نجف اشرف و لشکر 4 بعثت در غرب کشور، کارنامه‌ای موفق از خود به جای گذاشت.


همدانی به همراه شهیدان همت، خرازی و احمد کاظمی در کنار رهبر انقلاب
 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی و جانشینی نیروی مقاومت بسیج در دو دوره و فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله و به همراه آن، جانشینی قرارگاه ثارالله، از دیگر مسئولیت‌های ایشان بود و معاون مرکز راهبردی سپاه و مشاور عالی فرمانده کل سپاه و جانشینی سازمان بسیج مستضعفان از او فرمانده‌ای کهنه‌کار با کوله‌باری تجربه و شناخت ساخته که سبب شده است تا حساس‌ترین و مهمترین سپاه کشور که دارای ویژگی‌های خاص است، بر عهده ایشان گذاشته شود.


مسئولیت‌های سردار سرتیپ حسین همدانی در هشت سال دفاع مقدس:
1 ـ فرمانده لشکر 32 انصارالحسین استان همدان
2 ـ فرمانده لشکر 16 قدس استان گیلان
3 ـ معاونت عملیات قرارگاه قدس
مسئولیت‌های پس از دفاع مقدس:
1 ـ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت
2 ـ رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران
3 ـ جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)
4 ـ مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
5 ـ جانشین سازمان بسیج مستضعفان

6-فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران

گفتنی است، سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

سردار به نقل از رسانه های خارجی

باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه Foregn Policy درباره سردار همدانی نوشت؛ او در اوایل 1979 برای مبارزه با شورشیان "کردستان" و سپس در جنگ ایران و عراق (دوران 8 سال دفاع مقدس) ایفای نقش کرد.

روزنامه Wall Street Journal درباره سردار همدانی نوشت: ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان است.

سایت Iran Briefing با اشاره به سوابق سردار همدانی در دوران جنگ تحمیلی و مبارزه با ضدانقلاب، یادآور شد: ژنرال همدانی 32 سال خدمت کرده و در جبهه‌های غرب به ایفای نقش پرداخته است.

سایت Wnd درباره سردار حسین همدانی عنوان داشت: ژنرال حسین همدانی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این سایت به نقل از سردار همدانی نوشت : "در طول این نزاع (جنگ تروریست‌های تکفیری با ملت مظلوم سوریه) تجربیات آموزشی به ملت سوریه بدون هیچ انتظاری منتقل شد".

سرانجام امروز جمعه(17 مهرماه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی بیانیه ای خبر از شهادت این سردار رشید اسلام در سوریه داد. 

در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضر حضرت ولیعصر (عج) و نائب برحقش امام خامنه ای عزیز ( مدظله العالی ) و ملت شریف ایران، آمده است:

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

تصاویر زیر از نشست خبری سردار همدانی در زمان فرماندهی سپاه محمد رسول الله(صلی الله علیه و آله) تهران گرفته شده است.



تاریخ : جمعه 17 مهر 1394 | 10:43 ب.ظ | نویسنده : لطیفه زارعی | نظرات

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶
مرجع : العالم
فعال مشهور عربستانی از وجود 3 بحران بزرگ خبر داد که در نهایت باعث فروپاشی نظام آل سعود خواهد شد.
برای اتفاقی غافلگیر کننده در عربستان آماده باشید
به گزارش افکارخبر، "مجتهد" که به دلیل انتشار خبرهای پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق تویتر، به شهرت و هواداران بسیاری دست یافته است، در مصاحبه تلفنی با سایت خبری "هنا صوتک" گفت: "مجتهد" یک حساب کاربری در تویتر است، و اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار می‌دهد که باید بدانند ولی از دسترسی به آن اطلاعات منع شده‌اند؛ این حساب کاربری، در افشای فساد و ظلم در عربستان و یا مسائل مرتبط با این کشور نقش دارد.

وی مهمترین هدف از فعالیت حساب کاربری مجتهد را استفاده فعالان از اطلاعات لازم برای از بین بردن فساد، ظلم و استبداد عنوان کرد.

مجتهد درباره آینده نظام سعودی گفت: نظام سعودی با ۳ مشکل بزرگ روبرو است که هرکدام از آنها باعث فروپاشی این نظام خواهد شد.

مجتهد نخستین مشکل بزرگ را اختلافاتی عنوان کرد که خاندان حاکم را درنوردیده و هیچ راهکاری برای جلوگیری از تشدید آن وجود ندارد، و پیش بینی می‌شود که این اختلافات طی مدت کوتاهی به مرحله بحران برسد.

این فعال عربستانی مشکل دوم را نیز سقوط بهای نفت و کاهش سریع ذخیره ارزی دانست، به حدی که به زودی نقدینگی در عربستان نابود خواهد شد.
وی مشکل بزرگ سوم را چالشهای منطقه‌ای در یمن، عراق و سوریه عنوان کرد که پیامدهای داخلی خطرناکی در تحریک گروه های افراطی و یا اقلیتها در عربستان خواهد داشت.


مجتهد درباره منابع خبری و اطلاعاتی خود گفت: برخی منابع اصلی و مستقیم هستند که از داخل خاندان حاکم و دفتر پادشاهی و وزارت کشور به دست می‌آیند، و برخی منابع نیز فوری هستند که بعضی با جزئیات به ایمیل من می فرستند. گروه اول اطلاعات موثق است، زیرا از افرادی می رسد که مجتهد آنان را می شناسد، ولی دسته دوم اطلاعات قابل استناد نیست مگر آنکه فرستنده با اسناد یا راه های دیگر آنها را تأیید و موثق کند.

وی تأکید کرد که هیچ ارتباطی با سرویسهای اطلاعاتی محلی، منطقه‌ای و یا بین المللی ندارد و با این کار مخالف است.

مجتهد خاطرنشان کرد که هنوز مشخص نیست چگونه تیم هکرهای سعودی، حساب کاربری او را هک کردند، ولی شخصی گفته است که شکافی امنیتی در برنامه تویتر وجود داشت.

وی با بیان اینکه کشورها در منطقه تقسیم نخواهد شد، خاطرنشان کرد که به دلیل فعالیت جدید تروریستها که مرز را نمی شناسند، ائتلافهای بزرگی در منطقه به وجود خواهد آمد.

مجتهد تأکید کرد: عربستان سعودی در چارچوب سیاستهای آمریکا حرکت می‌کند، و با وجود ادعاهایش هیچگونه سیاست مستقلی ندارد؛ و برخلاف ادعای برخی، حتی عملیات نظامی در یمن با هماهنگی با آمریکایی ها صورت می گیرد. درست است که آمریکایی ها به برخی جزئیات اعتراض دارند اما این کار به صورت کلی با هماهنگی کامل انجام شد.

وی در خصوص نشانه‌های پایان دوران آل سعود گفت: شواهد این موضوع را قبلا ذکر کردم، و قوی‌ترین دلیل این است که یک جوان از طریق پدری که ناتوانی عقلی دارد، به قدرت رسیده است.

مجتهد خاطرنشان کرد: قدرت تأثیرگذاری عربستان در منطقه و دنیا به دلیل گرفتار شدن در مسائل بسیار و خسارتهای مالی و درگیری با اسلامگرایان، محدود می شود.

مجتهد درباره اینکه چه زمانی شخصیت خود را فاش خواهد کرد، گفت: زمانی خواهد رسید که فاش کردن هویت این شخصیت به مصلحت خواهد بود، و آن زمان وقتی است که خطر از کسانی که با مجتهد همکاری می کنند کاملا مرتفع شو، چه از طریق فروپاشی نظام سعودی و یا ایجاد تغییری در این نظام.
مجتهد با اشاره به نقش ماشین بزرگ رسانه‌ای عربستان سعودی در تحریف افکار عمومی دنیا، گفت: امپراتوری عظیم رسانه‌ای سعودی و فعالیت گسترده شرکتهای روابط عمومی که به نفع نظام عربستان در غرب و شرق دنیا فعالیت می کنند، توانسته‌اند افکار عمومی دنیا را از خطر آینده عربستان تحریف کنند. به نظر من تحولات همه طرفهای سیاسی، اطلاعاتی، آکادمیک یا رسانه‌ای را غافلگیر خواهد کرد. افراد عاقل در سرزمین ما باید منتظر باشند و برای تغییری غافلگیر کننده آماده شوند، چالشهایی که از آنها نام بردم در حال پیشرفت هستند.


تاریخ : چهارشنبه 15 مهر 1394 | 04:32 ب.ظ | نویسنده : لطیفه زارعی | نظرات
گفتگوی اختصاصی اتحادخبر با بانوی شیعه ژاپنی:

اتحاد خبر: خانم پروفسور توموکو شیمو یاما با نام ایرانی پرستو شاد پیام، استاد دانشگاه توکیو fufs بوده است. ایشان در جریان مطالعات و پژوهشهای خود و بنابر علاقه وافری که از دوران کودکی به ایران داشته است به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرایش پیدا کرده است. در یک عصر پاییزی ایشان میهمان دفتر اتحاد جنوب شدند و با ایشان گفتگوی ویژه ای ترتیب دادیم.....

اتحاد خبر - معصومه شجاعی: خانم پروفسور توموکو شیمو یاما با نام ایرانی پرستو شاد پیام، استاد دانشگاه توکیو fufs بوده است. وی اکنون عضو هیات علمی دانشگاه toyosophia میباشد. پرستو شاد پیام اولین دکترای خویش را در رشته ایران شناسی و تاریخ نگاری اخذ کرده است و دومین دکترای خود را در رشته تاریخ ایران پس از اسلام (تاریخ تشیع) در محضر اساتیدی چون آقایان آینه وند و آقاجری کسب کرده است. وی هم اکنون با همسرش فریدون شاد پیام در تهران زندگی می کند. پروفسور شادپیام در جریان مطالعات و پژوهشهای خود و بنابر علاقه وافری که از دوران کودکی به ایران داشته است به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرایش پیدا کرده است. در یک عصر پاییزی ایشان میهمان دفتر اتحاد جنوب شدند و با ایشان گفتگوی ویژه ای ترتیب دادیم. و اینک مشروح این گفتگو.....

اتحادخبر: خانم شیمو یاما چرا این نام (پرستو شادپیام)را برای  خود انتخاب کرده اید؟

در کشور ژاپن خانمها هنوز به یک سنت قدیمی پایبند هستند  به این صورت که نام خانوادگی همسر را به جای نام خانوادگی خود می گذارند ومن هم بنا بر همین روش این نام را برای خودم انتخاب کردم.

اتحادخبر: چه اتفاقی افتاد که به دین اسلام مشرف شدید؟

من از نظر علمی و تاریخی مطالعه کردم و به اسلام و مذهب شیعه علاقه مند شدم از همان دوران کودکی به ایران و فرهنگ ایرانی علاقه زیادی داشتم.  پدرم کشیش بود. در کتابخانه پدرم راجع به تاریخ خاور میانه کتابهای فراوانی بود که آنها را مطالعه می کردم. به شخصیت کوروش خیلی علاقه مند شدم. البته تورات و انجیل را هم میخواندم  بعدها که وارد دانشگاه شدم و رشته تاریخ ایران پس از اسلام(تاریخ تشیع) را خواندم بیشتر با مذهب شیعه آشنا شدم وشیفته آن گردیدم و بعد از مدتی شیعه شدم.

 

اتحادخبر: چرا در میان شخصیتهای تاریخی بیشتر به کورش علاقه مند شدید؟

زیرا کوروش اولین بار منشور حقوق بشر را نوشت. او یک فدرالیسم واقعی در کشور پهناور ایران آن زمان ایجاد کرد. به حقوق دیگران ارزش و احترام قائل میشد. آزاد اندیش بود. حق حکومت را برای سرزمینهایی که فتح کرده بود قائل میشد و برده داری را ممنوع کرده بود.

اتحادخبر: خانم شادپیام مذهب شیعه چه مزیتهایی دارد که شما را شیفته خود کرد؟

مذهب شیعه عقل گرا وکمال گرا میباشد. و به اختیار انسان اهمیت و ارزش داده است یعنی انسان میتواند با نیروی عقل و اختیار خویش نیک و بد را تشخیص بدهد و انتخاب کند. در حالیکه سایر فرقه های کلامی معتقد به جبر هستند. مزیت دیگر مذهب شیعه عدالت محور بودن آن است. شیعه طرفدار مظلوم است و این را از فرهنگ شهادت امام حسین (ع) به خوبی میتوان دریافت. مفهوم خداوند در شیعه و فرهنگ ایران با سایر ادیان متفاوت است. خدای شیعه خیلی مهربان است. با مردم صمیمی است و همه جا حضور دارد ولی در سایر ادیان خداوند مانند پیرمردی است که در آسمان سکونت دارد؛ بد اخلاق و خشن است. مثلا در تورات آمده "من خدای کینه جو هستم اگر به من خیانت کنی و به دین دیگری گرایش پیدا کنی من هم کینه جویی می کنم."


اتحادخبر: نظر مردم ژاپن نسبت به کشور ایران و دین اسلام چیست؟

مردم ژاپن کشور ایران را دارای تاریخی بزرگ و فرهنگی عظیم می دانند و این تاریخ و فرهنگ فراتر از مرزهاست ولی در رابطه با اسلام مردم ژاپن دیدگاه خاصی ندارند. یعنی اصلاً مردم ژاپن نه مذهبی هستند و نه سیاسی. به دین و مذهب کاری ندارند به یک چیز اعتقاد دارند و آن هم اخلاق عملی و عدالت عملی است. حرف نمی زنند ولی عمل می کنند.

اتحادخبر: خانم دکتر؛ کدام آیه از قرآن بیشتر توجه شما را به خود جلب کرده است؟

یک آیه در قرآن راجع به عدالت است "کونوا قوامین بالقسط "برای عدالت قیام کنید. امام علی (ع) نیز میفرمایند: "عدالت معدن سلامت جامعه است "

اتحادخبر: از میان عباداتی که مسلمانان انجام می دهند کدامیک را بیشتر دوست دارید؟

در میان عبادات مسلمانان دعا کردن خیلی اهمیت دارد. دعا کردن از صمیم قلب و با هر زبانی که دوست داشته باشند. دعا کردن آنها فرمول خاصی ندارد ساختار و قالب ندارد. به زیارت امامزادگان نیز خیلی علاقه مند هستم و در تهران هر هفته به زیارت امامزاده صالح می روم. به نذری دادن مسلمانان به خصوص در ایام عزاداری  امام حسین (ع) بسیار علاقه مند هستم و شیفته این اخلاق مسلمانان هستم.

اتحادخبر: به نظر شما امتیاز اسلام بر سایر ادیان چیست؟

مسیحی ها انسان را از بدو تولد گناه کار می دانند  وقتی بچه بودم بابد در کلیسا جلوی خداوند عذر خواهی می کردم ودلیل آنرا نمی دانستم. یهودی ها نیز خود را آقا و سرور جهان می دانند. ولی اسلام انسان را وقت تولد پاک می داند و بر اخوت و برادری و همدلی و اتحاد تاکید دارد.

اتحادخبر: باتوجه به نزدیکی عید غدیر دوست دارید چه مطلبی درباره این عید بزرگ بگویید؟

از روز عید غدیر خم بود که امامت ایجاد شد. وقتی پیامبر در قید حیات بودند فقط رسالت و کتاب بود ولی بعد از رحلت پیامبر (ص) مساله دوشاخه شد و خلافت و امامت به وجود آمد و این ریشه در تفاوتهای جهان بینی مردم ایران و اعراب دارد. عید غدیر عید بسیار بزرگی است و یکی از مسائل مهم اعتقادی و تاریخی ماست. در تاریخ آمده است که حتی دولت آل بویه در بغداد نیز این عید بزرگ را جشن گرفته اند.

اتحادخبر: چه توصیه ای به بانوان مسلمان ایران دارید؟

من به همه مردم ایران (هم خانم ها و هم اقایان) توصیه میکنم تاریخ خود را بهتر بشناسند و توجه کنند که در کدام جهت حرکت می کنند تا به پیشرفت آنها بینجامد هدف خویش را بهتر بشناسند و تفکر کنند که به کجا می خواهند بروند و هویت اسلامی ایرانی خویش راحفظ کنند.

اتحادخبر: به نظر شما چه آسیبها وخطراتی در حال حاضر دین را تهدید می کند؟

مساله داعش هم اکنون توسط گروهی افراطی با ادعای ظاهری اعتقاد به مبانی اسلام تفکرات غلط و بی اساس را رواج داده و به قتل وکشتار مردم بی دفاع می پردازد.

*فرصت را مغتنم شمرده و از اقای شاد پیام در باره نحوه آشنایی شان با خانم شیمو یاما و زندگی مشتر کشان سوالاتی پرسیدیم:

اتحادخبر: آقای شاد پیام چگونه با همسرتان آشنا شدید؟

ما در دانشگاه هلند با یکدیگر آشنا شده و بعد از مدتی با هم ازدواج کردیم.

اتحادخبر: آقای شاد پیام زندگی با یک بانوی ژاپنی چگونه است؟

در تمام این 12 سال هرگز از ایشان دروغی نشنیده ام وسراسر وجودش صداقت ومهربانی است. او یک فرشته است. کاملا از زندگی خویش راضی هستم و احساس خوشبختی می کنم. ثمره این ازدواج نیز یک دختر 6 ساله به نام زهراست که این را یکی از عنایات بزرگ الهی میدانم.


اتحادخبر: پرو فسور شاد پیام حرف آخر ...

آرزو می کنم تاریخ وفرهنگ ایران تا همیشه ارزشمند و پایدار باقی بماند.

 



تاریخ : شنبه 11 مهر 1394 | 11:15 ب.ظ | نویسنده : لطیفه زارعی | نظرات

مناظره درباره ایمان حضرت ابوطالب (ع) با چند طلبه ی سنی     

در جلسه ای كه چند طلبه ی اهل سنت حضور داشتند یكی از آنان با قیافه ای حق به جانب  گفت : چرا شما شیعیان ، ابوطالب پدر امام علی (علیه السلام )را مسلمان می دانید ، در حالی كه او مسلمان نبوده و در حال كفر از دنیا رفته است  ؟
گفتم : خطبه ی عقد پیامبر (صل الله علیه و آله ) و حضرت خدیجه (سلام الله علیها ) را چه كسی خوانده است ؟
گفت : نمی دانم .

گفتم : در كتاب نورالیقین نوشته شده  است كه خطبه ی عقد پیامبر (صل الله علیه و آله ) و حضرت خدیجه(سلام الله علیها) را ، حضرت ابوطالب (علیه السلام ) خوانده است و خطبه ی عقد ، با این جمله شروع شد :  الحمد لله الذی جعلنا .. ... .

گفتم : اگر ابوطالب (علیه السلام )كافر و بت پرست بود چرا نگفت : الحمد للات یا الحمد للعزی . چرا به دو بت بزرگ ، قسم نخورد و به خداوند قسم خورد . و در ادامه می فرماید: والله بعد هذا نباء عظیم و ... باز هم به خداوند قسم می خورد نه به لات و عزی . حال كه ابوطالب (علیه السلام ) در چند جا از الله نام می برد نه بت ها ، پس چگونه می گویید او كافر و بت پرست بوده ؟

گفتم : من سوالی از شما دارم : آیا از نظر فقهی جایز است كه یك فرد كافر ، خطبه ی عقد دو مومن را بخواند ؟ اگر بخواند چه حكمی دارد ؟
گفت : نه ، نمی تواند بخواند و اگر بخواند عقد واقع نمی شود ؟

گفتم : برادران ! شما كه می گویید ابوطالب (علیه السلام )كافر بوده معنایش این است كه نكاح پیامبر ( صل الله علیه و آله ) با خدیجه ی كبری (سلام الله علیها ) شرعی نبوده و این بزرگترین توهین به پیامبر (صل الله علیه و آله ) است  !!!

ادامه دادم و گفتم : خداوند در قرآن می فرماید : ان تنصر الله ینصركم و یثبت اقدامكم  . یاری كردن خدا ،  به دو صورت است  1. اینكه دین خدا را یاری كنید 2. اینكه پیامبر خدا را یاری كنید . نتیجه ی یاری كردن این است كه خداوند هم ،  شما را یاری می كند و قدمهای شما را ثابت می كند . مگر در كتاب ها نیامده است كه حضرت ابوطالب ( علیه السلام ) ،  سرپرست پیامبر ( صل الله علیه و آله )در دوران كودكی بوده و از ایشان بیش از فرزندانش مراقبت كرده تا اینكه بزرگ شد .  در مكه ، یگانه حامی پیامبر( صل الله علیه و آله ) بود و در سه سال محاصره ای اقتصادی مسلمانان ، به كمك مسلمانان رفت وجانشان را نجات داد . آیا خداوند در پاسخ به  یاری پیامبرش او را به جهنم می برد ؟ خداوند كه فرمود : ان تنصر الله ینصركم . این چه نوع نصرتی است كه خدا انجام داده است ؟ 

من از شما می پرسم : اگر ابوطالب مشرك و كافر بود پس چرا پیامبر ( صلی الله علیه و آله ) در تشییع جنازه اش شركت كرد  و سال وفاتش را عام الحزن یعنی سال اندوه و ناراحتی نامید  ؟ آیا پیامبر ( صلی الله علیه و آله ) از مردن یك مشرك به قدری  ناراحت شده كه یك سال محزون و ناراحت بود ؟ آیا اینها دلیل ایمان ابوطالب (علیه السلام ) نیست ؟
این مطالب را كه گفتم ،‌ هیچ نگفتند و ساكت شدند .

 مناظره شیخ مفید با قاضی عبدالجبار (سنی)

در عصر شیخ مفید‌(ره)، یکی از علمای بزرگ اهل تسنّن، در بغداد مجلس درسی داشت، و به نام «قاضی عبدالجبّار» خوانده می‌شد، روزی قاضی عبدالجبّار در مجلس درس خود نشسته بود، شاگردانش از سنّی و شیعه حاضر بودند، در آن روز شیخ مفید‌(ره) نیز به آن مجلس وارد شد و دم در نشست، قاضی تا آن روز شیخ مفید را ندیده بود، ولی وصفش را شنیده بود.
پس از لحظه‌ای، شیخ مفید به قاضی رو کرد و گفت: « آیا اجازه می‌دهی، در حضور این دانشمندان، سؤالی از شما ‌کنم؟»
قاضی: بپرس.
شیخ مفید: این حدیثی که شیعیان روایت می‌‌کنند که پیامبر‌ اکرم (صلّی‌ اللّه علیه وآله) در صحرای غدیر، درباره حضرت علی‌ (علیه السّلام) فرمودند:
« مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلاهُ: هر کس که من مولای اویم، پس علی‌ مولای اوست.»
آیا این حدیث صحیح است و یا این‌که شیعه آن را به دروغ ساخته است؟
قاضی:  این روایت،صحیح است.
شیخ مفید: منظور از کلمه « مولی» در این روایت چیست؟
قاضی: منظور، آقائی و اولویّت است.
شیخ مفید: اگر چنین است پس طبق فرموده پیامبر‌ـ صلّی‌ اللّه علیه وآله ـ،‌ علی‌ـ علیه السّلام ـ آقائی و اولویّت بر دیگران دارد، بنابراین، این همه اختلاف و دشمنی‌ها بین شیعه و سنّی برای چیست؟
قاضی: ای برادر! این حدیث (غدیر) روایت (و مطلب نقل شده) است، ولی خلافت ابوبکر، «درایت» و امری مسلّم است، و آدم عاقل، به خاطر روایتی، درایت را ترک نمی‌کند!!
شیخ مفید:شما درباره این حدیث چه می‌گویید که پیامبر‌ اکرم (صلّی‌ اللّه علیه وآله) ، در شأن حضرت علی‌ (علیه السّلام) فرمودند:
« یَا عَلیُّ حَرْبُکَ حَرْبِی وَ سِلْمُکَ سِلمِی»: « ای علی! جنگ تو،‌جنگ من است، و صلح تو،‌ صلح من است».
قاضی: این حدیث،‌ صحیح است.
شیخ مفید: بنابراین آنان‌که جنگ جَمَل را به راه انداختند مانند طلحه و زبیر و عایشه و...و با علی ـ علیه السّلام ـ جنگیدند، طبق حدیث فوق و اعتراف شما به صحّت آن، باید (با شخص رسول خدا‌ـ صلّی‌ اللّه علیه وآله ـ جنگیده باشند) و کافر باشند.
قاضی: ای برادر! آن‌ها (طلحه و زبیر و ...) توبه کردند.
شیخ مفید:جنگ جمل، درایت و قطعی است، ولی در این‌که پدید آورندگان جنگ، توبه کرده‌اند، روایت و شنیدنی است، و به گفته تو نباید درایت را فدای روایت کرد، و مرد عاقل به خاطر روایت، درایت را ترک نمی‌کند.
قاضی، در پاسخ این سؤال فرومانده، پس از ساعتی درنگ ، سرش را بلند کرد و گفت : «تو کیستی؟»
شیخ مفید:من خادم شما محمّد‌‌‌بن محمّد‌بن نعمان هستم.
قاضی همان‌دم برخاست و دست شیخ مفید را گرفت و بر جای خود نشانید و به او گفت:« اَنْتَ الْمُفِیدُ حقّاً»: «تو در حقیقت، مفید (فایده بخش) هستی»
علمای مجلس از رفتار قاضی رنجیده خاطر شدند و همهمه کردند، قاضی به آن‌ها گفت: من در پاسخ این شیخ (مفید)، درمانده شدم، اگر هر یک از شما پاسخی دارد، برخیزد و بیان کند.
هیچ کس برنخواست، به این ترتیب، شیخ مفید،پیروز شد و لقب «مفید» در این مجلس، برای او بر سر زبان‌های مردم افتاد.

مناظره علامه عسگری با علمای سنی

گفتگو با مستبصر مصری مستبصر مصری: در مصر یکی از اندیشمندان به نام دکتر مصطفی محمود مقاله ای نوشت و در آن منکر شفاعت شد و احادیث شفاعت را جعلی دانست به این دلیل واهی که شفاعت با عدل سازگاری ندارد!...

گفتگو با مستبصر مصری

مستبصر مصری: در مصر یکی از اندیشمندان به نام دکتر مصطفی محمود مقاله ای نوشت و در آن منکر شفاعت شد و احادیث شفاعت را جعلی دانست به این دلیل واهی که شفاعت با عدل سازگاری ندارد! این شد که افراد مختلف از سرتاسر مصر جواب او را دادند و او در هفته بعد نوشت که حق مجتهد این است خطا کند و عذرخواهی کرد از حرفی که زده بود. امّا هفته بعد مقاله دیگری نوشت که در آنجا خواستار تنقیح کتاب صحیح بخاری شده بود و مدعی شد که در صحیح بخاری‚ احادیث غیرمنطقی که با عقل جور در نمی آید زیاد است. از همین جا فتح بابی شد که تا به حال بسته نشده و مفتی الازهر و امامان جمعه هر هفته در دفاع از سنت و رد منکران آن سخنرانی می کنند و تنقیح سنت و یا رد منکران سنت‚ نقل مجالس علمی و نشریات شده است.


علامه: تنقیح سنت‚ انکار آن نیست چون سنت خلاف قرآن‚ معصوم نیست و رسول اللّه فرمودند: من کذب علیاً متعمدا فلیبتوء مقعده من النار.
مستبصر مصری: من هم استدلال کردم که در زمان ابوبکر و عمر‚ احادیث را می سوزاندند که به قرآن آسیبی نرسد! [پس معلوم است که احادیث صحابه می*تواند مشکل داشته باشد] و نیز گفتم شما که ادعا می کنید پیامبر امر کرد به اینکه سخنانش را ننویسند‚ این از ضعف ایمان است چون خدا در قرآن وعده حفظ قرآن را داد. پس چطور کتابت حدیث می تواند خللی در قرآن وارد کند؟
علامه: ما اخبار زیادی داریم که صحابه تمام اقوال پیامبر را یادداشت می کردند و خود ایشان هم بر این مسئله تا›کید داشتند و می فرمودند: هر چه از دهان من بیرون می آید حق است...
واقعیت این است که منع کتابت حدیث بعد از زمان رسول اللّه بود نه در زمان ایشان. و احادیث منع حدیث در عصر معاویه جعل شده است. حتی معاویه دستور جعل حدیث داد علیه احادیثی که در شا›ن حضرت علی علیه السلا م وارد شده بود. ابن جوزی هم کتابی در همین زمینه دارد. روش ما این است که احادیث را بررسی می کنیم و صحیح را از جعلی جدا می کنیم‚ امّا برادران اهل سنت ما صحیح بخاری را معصوم می دانند!
از طرف دیگر نسخه های قدیمی تر با نسخه های جدید کتب روایی اهل سنت فرق دارد و من بعضی از آنها را دیده ام.
علاقه مندم که بتوانیم همایش هایی هم با حضور علمای مسلمان از سراسر جهان برگزار کنیم‚ چون متا›سفانه همایش هایی که در ایران برگزار می شود‚ بیشتر در تهران است در حالی که اصل این است که این برنامه ها در قم که مرکز علمی ماست مثل الا زهر مصر برگزار شود; و من امیدوارم بتوانم در آینده به چنین توفیقی دست پیدا کنم.


یک خاطره هم بگویم از همین همایش ها. یکبار در ترکیه همایشی برگزار شد که من هم دعوت شدم با عنوان سنت رسول و عقیده شیعه. آنها معتقد هستند که چون ما به احادیث اهل بیت علیهم السلام رجوع می کنیم. پس سنت رسول را قبول نداریم و نیز قائل به تحریف قرآن هستیم! در آن همایش ابتدا از من تجلیل شد که من این همایش را افتتاح کنم; من هم در سخنرانی از قرآن گفتم و برهان آوردم که این قرآن که نزد ماست‚ همان قرآنی است که از عصر رسول اللّه مانده است و روایات فریقین مبنی بر تحریف قرآن‚ صحیح نیست; این جا بود که حاضران فریاد اللّه اکبر سر دادند; با همین سخنان کوتاه من‚ مسئله اولی که می خواستند بنا بر آن شیعه را تکفیر کنند پایان یافت و از بین رفت و این لطف خدا بود. رئیس جلسه‚ یک عالم وهابی بود و وقتی نوبت من برای سخنرانی فرا رسید‚ وقت کمی دادند و با این که موضوع همایش بر سر سنت رسول اللّه بود‚ آن شخص حرف هایی در مورد غدیر خم‚ ولایت حضرت علی علیه السلام و امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف مطرح کرد و من تنها هفت دقیقه فرصت داشتم که پاسخ بگویم; من هم ناراحت شدم و گفتم شما مرا دعوت کرده اید که در این همایش‚ علیه شیعه حکم صادر کنید؟! گفتند نه اینطور نیست; گفتم پس چرا به من فرصت نمی دهید که پاسخ دهم؟ مگر موضوع جلسه درباره سنت رسول اللّه نیست؟ پس چرا از خلافت بحث میکنید؟ آیا شما به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمین نیستید؟ مگر وضع مسلمین در بوسنی و هرزه گوین‚ کشمیر و فلسطین را مشاهده نمی کنید که مسئله خلافت را پیش می کشید؟ و غیر از این‚ مسئله غدیر و خلافت امیرالمومنین علیهالسلام و حضرت مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف در کتب عامه مسلمین نقل شده اما موضوع بحث ما درباره سنت است که به اعتقاد ما سنت‚ معصوم نیست; چه کتب روایی ما باشد و چه صحیح بخاری که نیاز به بررسی و تحقیق دارد. با این سخنان‚ تمام نقشه های آنان به هم ریخت و نتوانستند کاری از پیش برند و بیانیه ای هم علیه شیعه صادر نشد.


روز دوم هم بحث ها ادامه پیدا کرد و گفتم که کتابهای مرا ببیند که من از احادیث صحیح هر دو گروه استفاده کرده ام همین طور شما کتاب تفسیر تبیان را ببینید که از احادیث صحیح طرفین استفاده کرده است. بعضی از سخنرانان هم حرف های مرا تا›یید کردند و حتی یکی از آنها گفت که باید مدرسه ای تشکیل شود و عسکری در  آن سنت رسول اللّه را تدریس کند! لذا من وضع آن همایش را دگرگون کردم و وهابی ها محکوم شدند و پیروز نشدند من مثالی هم درباره حفظ قرآن زدم که: همه جمع شدند و آتشی عظیم روشن کردند تا ابراهیم را بسوزانند اما خدا ابراهیم را میان آن آتش حفظ کرد‚ پس قرآن را هم مثل ابراهیم بین این احادیث جعلی حفظ خواهد کرد.
من ملا قات ها و مذاکرات زیادی با علمای اهل سنت داشته ام و همواره بر گفتگو و احترام تا›کید کرده ام و فقط درباره معاویه و یزید سخنان تندی دارم‚ چون معاویه بود که حضرت امیر را لعن کرد.


این را هم خود امیرالمومنین یاد دادند در جنگ صفین که عده ای درباره نسب معاویه سخن می گفتند‚ (نسب معاویه را نمی توانم الآن بازگو کنم) اما حضرت فرمودند: اذکروا معایب افعالهم; من هم از افعال خلفا سخن می گویم نه از شخصیت آنها و مثلا ً می گویم که خلیفه دوم برخی احکام پیامبر را تغییر داد و نیز ثابت کرده ام برخی از احادیثی که به عایشه نسبت می دهند‚ جعلی است و در تمام عمرم سعی کرده ام منصف باشم‚ چراکه انصاف‚ حقایق را آشکار می کند.
توصیه می کنم کسانی که شیعه می شوند‚ در ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام روش جدال احسن را پیش بگیرند و از بی احترامی و اذیت دیگران خودداری کنند.

تأکید معتمدین اهل سنت؛ با شیعیان در مورد غدیر مناظره نکنید/ بعضی از علمای اهل سنت که حدیث غدیر را ضعیف میدانند/ مناظره شیخ مفید با قاضی عبدالجبار (سنی)




تاریخ : جمعه 10 مهر 1394 | 05:25 ب.ظ | نویسنده : لطیفه زارعی | نظرات

  • گلوله
  • فراخوانی
  • کارت شارژ همراه اول