تبلیغات
اشک انار (ادبی ،اجتماعی)) - مطالب دی 1393


اشاره: در تاریخ 13/4/1359، به مناسبت نیمه شعبان، مسجد «الهادی » تهران، شاهد سخنرانی شهید بزرگوار، دکتر مصطفی چمران بود.

صدای گرم و صمیمانه شهید چمران، مستمعین حاضر در مسجد را به وجد آورد، چنانکه بسیاری نوار صوتی آن سخنرانی را دست به دست گرداندند.

چمران از ظهور امام عصر، علیه السلام، می گفت و انقلاب اسلامی به عنوان زمینه ساز آن.

و اکنون، با ارایه قسمت دوم از سخنرانی آن شهید جاوید، نام و یاد او را گرامی می داریم.


پس از وفات پیامبر، هنگامی که اغلب انصار و مهاجرین در سقیفه جمع شده بودند تا ابوبکر را به خلافت برگزینند، عده ای نزد علی رفتند که چرا قیام نمی کنید و حق خود را نمی گیرید؟ چرا از زیر بار مسؤولیت شانه خالی می کنید؟ حضرت در جواب آنها فرمود: اگر طرفداران من 25نفر می شدند، قیام می کردم، خلافت را به دست می گرفتم و رسالت مقدس اسلامی خویش را به انجام می رساندم.

علی، علیه السلام، در 25 سالی که مجبور شد در خانه بنشیند، قلبش جریحه دار بود و از ناراحتی مسلمین و شکنجه هایی که بر آنان می رفت، رنج می کشید. آن چنان نبود که روزگار آرام و راحتی داشته باشد و با دل خوش در خانه بیارامد. کار دیگری نمی توانست بکند و ناچار شد سکوت نماید. بعد از آن هم هنگامی که به خلافت رسید، نزدیکترین دوستان بر او شمشیر کشیدند; شش هزار نفر از کسانی که جای سجده در پیشانی داشتند و اکثر آنان حافظ قرآن بودند به روی او شمشیر کشیدند. چرا که مردم آن روزگار ظرفیت تحمل علی را نداشتند.

در زمان ما نیز درباره امام مهدی، عجل الله تعالی فرجه، نیز چنین حقیقتی جاری است. امام در میان ما و مراقب اعمال و رفتار ما هستند. در احادیث شنیده اید که می گویند313نفر از نیروهای کارکشته متقی و پرهیزکار لازم است به وجود آیند تا امام ظهور بفرماید. امام منتظر این 313نفر است. هر یک از این افراد باید فقیه و مجتهد باشند; و در روزگار ما عده فقها خیلی بیش از این مقدار است. پس تنها فقیه و مجتهد بودن کافی نیست. باید کسانی باشند که در ضمن فقاهت، سیاستمدار و مدیر و مبارز باشند و بتوانند براحتی کشوری را اداره کنند.

در روزگار ما باید دولتمردان ما مجتهد و متقی شوند و از سوی دیگر مجتهدین ما نیز اهل مبارزه و دولتمداری و مدیریت گردند;313نفری که دارای تمام خصوصیات لازم برای اداره یک کشور باشند. هنگامی که اینان به وجود آیند، حضرت حجت، عجل الله تعالی فرجه، ظهور می فرمایند و به کمک آنان دنیا را پر از عدل و داد می کنند; آن زمان است که فریاد او از مکه بلند می شود; به خانه کعبه تکیه می کند و بانگ برمی آورد:

«انا القائم المنتقم »، و ندای او در سراسر دنیا منعکس می شود. مشتاقان راهش از همه سوی جهان به او روی می آورند. البته این 313نفر نیروهای اداره کننده هستند و این بدان معنا نیست که طرفداران او فقط همین عده اند. در آن روزگار همه مردم، محرومان و مستضعفان به درجه ای از رشد و آگاهی می رسند که نور وجود امام را لمس می کنند و مثل پروانه گرد شمع وجودش می گردند. در آن هنگام دیگر مردم از تمام نظامهای موجود خسته شده اند، از همه طاغوتها بریده اند و آمادگی دارند که خود را در اختیار حجت حق قرار دهند و با تمام وجود در راهش فداکاری کنند; بجز عده ای قلیل که همان مستکبران باشند، بقیه جهانیان ندای او را لبیک می گویند و به دنبال او می روند.

همان طور که گفتم امام زمان، علیه السلام، نمی آید که همه مردم را از دم تیغ بگذراند. اگر قرار بر این بود که بلایی از آسمان نازل شود و تمام دشمنان خدا را نابود کند، در قدرت پروردگار بود که هر لحظه اراده بفرماید این کار را انجام دهد. (همچنان که در زمان حضرت موسی و حضرت نوح انجام داد.) اما اراده خداوند بر این نیست. خداوند می خواهد مردم را هدایت و ارشاد کند و تغییر و تحول در نفوس آنان به وجود آورد. و همه این مبارزات و انقلابها هم برای همین صورت می گیرد; چرا که اگر قرار بود خداوند یا امام حجت، علیه السلام، همه مخالفان را نابود کند، آنگاه وظیفه 313نفر چه می شد؟ آنها کار بزرگی انجام نمی دادند. در حال حاضر اگر در کشور ما یا در دنیای ما دشمنانی مثل ابرقدرتها و صهیونیستها و طاغوتها نبودند، انقلاب اسلامی ارزش چندانی نداشت. انقلاب ما آنگاه ارزش خود را نشان می دهد که در برابر عظیم ترین قدرتهای شیطانی می ایستد، با آنها مبارزه می کند و رسالت اسلامی خود را به جهانیان ارایه می نماید. در این صورت است که فداکاریهای ما ارزش پیدا می کند.

با این اوصاف، کسانی که فکر می کنند، باید گوشه ای بخوابند تا امام زمان، عجل الله تعالی فرجه، ظهور بفرماید و جهان را از عدل و قسط پر کند، سخت در اشتباهند. مردم ما باید بیشتر بکوشند، بیشتر مبارزه کنند، و این تحول و تکامل نفسی را هر چه سریعتر در روح و قلب خود ایجاد نمایند تا باعث تسریع در ظهور حضرت شوند اما در عین حال باید بدانید که امام حاضر است و بر اعمالتان نظارت دارد.

امام پیروان خود را رها نکرده و به دست هواها نسپرده، مراقب آنهاست; اگر به آنها ناراحتی برسد، قلب مبارکش به درد می آید، اگر خونریزی ناحقی در جایی صورت بگیرد، حضرت ناراحت می شود. آن بزرگوار مراقب است و با تمام وجود می کوشد تا این تحول نفسی را در این امت و این مردم به وجود بیاورد.

اگر جوانان ما در اعتقادشان به خود بقبولانند امام زمان در میان آنها زندگی می کند و شاهد اعمالشان است. رفتار و زندگی و فداکاری و مرگ و حیات آنان تغییر کیفی پیدا می کند و چه بسا جهش بزرگی در حرکت تکاملی جوانان ما به سوی مدینه فاضله ایجاد شود. این ویژگی را متاسفانه جوانان ما از دست داده اند; شاید برای لحظاتی یا روزهایی درباره وجود مبارکش فکر می کنند و بعد او را به فراموشی می سپارند. آنها امام زمان را به صورت اسطوره ای در تاریخ به شمار می آورند. این اشتباه محض است. امام زمان حضور دارد و هر عملی را که ما انجام می دهیم می بیند و می شنود. روزی که مردم ما به این اعتقاد برسند و آن را لمس کنند، بزرگترین جهشها در راه تکامل زندگیشان به وجود می آید; و این، قدم اصلی برای تسریع در ظهور حضرت است.

بر اساس همین فلسفه است که مکتب تشیع همواره یک آرزوی مقدسی را در قلب پیروان خود می پروراند و آن، آرزوی ظهور حضرت حجت، علیه السلام، و ریشه کن کردن ظلم و ستم و سیطره عدل و داد بر این جهان است.

هر کسی در زندگی آرزویی دارد و بر اساس آرزوهایش می توان شخصیت او را شناسایی کرد. آرزو اساسی ترین محرک یک انسان در فعالیتهای روزمره اوست. انسانی که آرزو و طلب و خواسته ای نداشته باشد، یک مرده متحرک است. افراد آرزوهای مختلفی دارند. مکتب تشیع به پیروان خود تعلیم می دهد که فقط یک آرزو داشته باشند و آن، ظهور امام زمان حضرت حجت، عجل الله تعالی فرجه، است. چراکه شیعیان می دانند اگر او ظهور بفرماید همه مشکلاتشان رفع می شود. تمام مشکلات وقتی حل می شود که مدینه فاضله آن بزرگوار به دست مبارکش پیاده شود. پس می بینید که تشیع بزرگترین آرزوها را در یک آرزوی واحد برای پیروان خود معین، و به آنها تلقین می کند و به آنان اطمینان می دهد که اگر این آرزو برآورده شود، تمام مشکلاتشان رفع خواهد شد و تمام آرزوهایشان به نتیجه خواهد رسید.

در حال حاضر نیز، اگر مردم ما به این حقیقت روشن آگاه شوند که تنها یک آرزو دارند و آن، ظهور حضرت بقیة الله، علیه السلام، است; و بعد هم بدانند که او در میان آنان زندگی می کند، مراقب اوضاع آنهاست، دل او از این رنجها و خونریزیها خونین است، و خودش آرزو دارد که هرچه زودتر ظهور فرماید، به این نتیجه می رسند که وظیفه ماست تا برای تسریع در ظهور حضرتش هر چه شدیدتر، و هر چه سریعتر در خود تحول ایجاد کنیم و خود را آماده سازیم و به آن درجه از رشد عقلی و ایمانی و اخلاقی برسانیم که توان تحمل آن وجود مبارک را داشته باشیم.

مطمئن باشیم که اگر به آن درجه از آگاهی رسیدیم، به طور قطع و یقین حضرت ظهور خواهد فرمود; و انقلاب مقدس اسلامی ما بزرگترین جهش تکاملی در مسیر این تغییر نفسی انسانها بوده است، پس بزرگترین قدم در راه ظهور مهدی موعود، عجل الله تعالی فرجه، است. بنابراین وظیفه دیگر ما پاسداری از دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی و ایثار و فداکاری در راه رسیدن به آرمانهای آن است.

از خدای بزرگ می خواهم که فرج آن حضرت را نزدیک فرماید. از خدای بزرگ می خواهم که به ما عرفانی دهد تا وجود او را در میان خود لمس کنیم. از خدای بزرگ می خواهم که انقلاب مقدس ما را به پیروزی نهایی برساند. از خدای بزرگ می خواهم که ابرقدرتها و صهیونیستها و توطئه گران را نابود کند.

 

شهید چمران و امام زمان(عج)

امام زمان در میان ما حاضر و در میان ما زندگی می کنند. او ما را می بیند ولی ما از دیدنش محروم هستیم. این مائیم که قلب و روحمان از بار گناهان پوشیده شده و قادر نیستیم  وجود مبارکش را درک کنیم او از م غیبت نکرده ماییم که از او غیبت کرده ایم.
تغییر و تحول روحی انسانهاست که یک انقلاب را می سازد و به پیروزی می رساند و این بزرگترین و مهمترین چهره انقلاب است.
باید بدانیم امام زمان (عج) به انتظار لحظه ای است که این تحولات درونی که باید در قلب و روح انسانها بوجود آید به حد کمال برسد تا حضرت بتوانند ظهور کنند.

« نیمه شعبان 13/4/59 تهران »


تاریخ : دوشنبه 29 دی 1393 | 10:21 ق.ظ | نویسنده : لطیفه زارعی | نظرات
سلام دوستان و همراهان
دیدید دوباره کودکان طایف غربی به دستور اربابان اسراییلیشان سنگ زدند به محمد ص این مهربان ترین مخلوق خدا
مطمئنم این سنگها مثل کوهی از مشکلات به طرف خودشان برمی گردد
ولی باز دلم شکسته شد
 ودلگیرم
از همه انهایی که محمد ص را از فرزندانشان هم بهتر می شناسند ولی از روی غرض سنگش می زنند
ویک سوال از مردمان طایف غربی
مگر شما که مسیحی بودید وهزاران افغانستانی عراقی را قتل عام کردید ما به پیامبرتان چیزی گفتیم؟

زارعی 26دی 1393



تاریخ : جمعه 26 دی 1393 | 10:09 ب.ظ | نویسنده : لطیفه زارعی | نظرات




فرزند شهید اندرزگو از علی مطهری خواست تا با تجدید نظر در مواضع خود، به زینتی برای شهید مطهری تبدیل شود.

پاسخ فرزند شهید اندرزگو به علی مطهری

به گزارش افکارنیوز، سیدمحسن اندرزگو، فرزند شهید سیدعلی اندرزگو با اشاره به سخنان حاشیه‌ساز علی مطهری درباره مسئله حصر و فتنه ۸۸، با تاکید بر اینکه بنده مدت‌هاست با شنیدن این مواضع آقای علی مطهری افسوس خورده و نگران آینده و اعتبار پدر ایشان هستم، خاطرنشان کرد: از مدت‌ها پیش بر آن بودم تا پاسخی به علی مطهری بدهم، اما همواره به احترام پدر بزرگوارشان شهید آیت‌الله مرتضی مطهری سکوت کرده و برای هدایت آقای علی مطهری دعا می‌کردم، اما بعد از اتفاق دیروز در مجلس مصمم شدم تا در این باره سخنانی بگویم، چرا که دیدم به نظامی که حاصل خون پدران بنده و علی مطهری و سایر شهدای انقلاب است، جسارتهای متعددی صورت گرفت.

وی افزود: اولین حرف من به جناب آقای علی مطهری آن است که برادر عزیز، قطعاً می‌دانید که آنچه امروز موجب شده رسانه‌های ضدانقلاب و برخی رسانه‌های حامی فتنه داخل حرف و عکس شما را به تیتر یک خود تبدیل کنند، نه صرفاً به خاطر شخص شما و حرف‌های شما، بلکه انتساب نسبی شما به یکی از بزرگان انقلاب، یعنی شهید آیت‌الله مرتضی مطهری است و حضرتعالی به یقین می‌دانید که اگر چنین نسبتی در میان نبود، هیچگاه شما و حرف‌هایتان در رسانه‌های ضدانقلاب و حامی فتنه برجسته نمی‌شدید؛ چه آنکه حتما خودتان نیز اذعان دارید که حرف‌های شما نه یک سری مطالب مستند و جدید، بلکه ادعاهایی تکراری است که دائما از سوی رسانه‌ها و عناصر به اصطلاح اپوزیسیون نیز مطرح شده است.

فرزند شهید اندرزگو خطاب به علی مطهری ادامه داد: با توجه به آنچه عرض کردم، اولین توصیه برادرانه و خاضعانه بنده به شما آن است که بیایید مصداق حدیث شریفه امام صادق(ع) مبنی بر اینکه: کونوا لنا زیناً ولاتکونوا علینا شیناً (زینت و آبروی ما باشید، نه باعث شرمندگی ما) برای پدرانمان(شهید اندرزگو و شهید مرتضی مطهری) زینت باشیم، نه آنکه با مواضع خود که در راستای مواضع ضدانقلاب و دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی بیان می‌شود، آنها را در پیشگاه خداوند متعال و مردم انقلابی ایران شرمگین سازیم.

سیدمحسن اندرزگو، تاکید کرد: جناب آقای علی مطهری، توصیه بعدی من به شما آن است که نگاه کنید و ببینید اینک در کدام جبهه ایستاده‌اید و چه کسانی از مطالب شما خوشحال می‌شوند؟ شما درباره حصر از کسانی حمایت می‌کنید که پس از انتخابات سال ۸۸ که به جهت مشارکت بی‌نظیر مردمی،‌ می‌رفت تا به اعتبار و حیثیت بی‌نظیری برای ایران در میان ملت‌های جهان تبدیل شود، با ادعای دروغ و به خیابان کشاندن مردم، ۸ ماه ناآرامی و فتنه را در کشور رقم زدند و موجب خسارات جانی، مالی و اعتباری غیرقابل حسابی برای کشور و ملت بزرگ ایران شدند.

این فرزند شهید اندرزگو همچنین افزود: شما(علی مطهری) با برداشت‌های شخصی و تفسیرهای کاملاً‌ غلط و غیرحقوقی از قانون اساسی، درخواست رفع حصر افرادی(موسوی و کروبی) را مطرح می‌کنید که قطعاً با توجه به جنایات آشکار و لطمات فراوانی که اینها به کشور و نظام وارد کردند، "حصر" کمترین اقدامی بود که شورای عالی امنیت ملی می‌توانست برای آنان مدنظر داشته باشد.

وی تصریح کرد: آقای علی مطهری حتما با این جمله حضرت امام(ره) که فرمودند "حفظ نظام اوجب واجبات است" آشنا هستند؛ و قطعاً دیدند که در ماجرای فتنه ۸۸ آقایان موسوی و کروبی با همین نظامی که حفظ آن از اوجب واجبات چه کردند و چه اقداماتی انجام دادند. آش آقایان موسوی و کروبی در اقدام علیه نظام آنقدر شور شد که سلطنت‌طلبان، منافقان، رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و جمیع مستکبران تمام قد به میدان آمده و از فتنه‌انگیزی‌های آنان حمایت کردند.

سیدمحسن اندرزگو با بیان اینکه موسوی و کروبی، با آبروی جمهوری‌ اسلامی‌ای بازی کرده و آن را به تاراج بردند که شهید بزرگوار مرتضی مطهری و شهدای ایثارگر و گرانقدری همچون شهید سیدعلی اندرزگو در این راه جان خود را فدا کردند، تاکید کرد: بنده با خیرخواهی و ارادت نسبت به آقای علی مطهری به جهت انتساب ایشان به شهید کم‌نظیری مانند شهید مطهری، از ایشان می‌خواهم باردیگر در روشی که در پیش گرفته تامل کرده و ببینند در کدام صف ایستاده‌اند.


تاریخ : دوشنبه 22 دی 1393 | 02:57 ب.ظ | نویسنده : لطیفه زارعی | نظرات

9دی روزی بود که بعد از7ماه رویارویی ،دوباره امام حسین ع ما راکنار هم قرار داد

9دی روزی بود که فهمیدیم وجوه مشترکی داریم مهمتر از اختلافاتمان

9دی روزی بود که دوباره برادرهای یک خانواده پس از 7ماه قهر با هم صلح کردندو کاش هرروز 9 دی بود

9دی روزی بود که انهایی که از انقلاب جلوتر رفته بودند وانهایی که عقب مانده بودند همه جمع شدند دور سید علی عزیز

9دی روزی بود که فهمیدیم  اگر پشت سر رهبرقرار نگیریم  همه ی خوبیها از جمله  امام حسین را هم از ما می گیرند

9دی روزی بود که فهمیدیم اگر زوم کنیم روی اختلافاتمان تمامی اشتراکاتمان را به یغما می برند

9دی روزی بود که برادران راستی وچپیمان مثل ایام جنگ دشمن مشترکشان را-که از دور قهقهه مستانه می زد  -شناختند

9دی روزی بود که فهمیدیم اگر چه  باهم اختلاف داریم ولی همدیگر را هم دوست داریم و کشورمان دینمان وابرو وناموسمان یکی است

                                        9  دی روز راست وچپ نیست روز ملتی است باهوش وفرصت شناس وبصیر



لطیفه زارعی 92/10/8  کاکی

خاطره 9دی کاکی را هیچ وقت یادم نمی رود وما که وحدت روزهای انقلاب راباچشم خود ندیده بودیم با چشم خود دیدیم کاکی این شهر20هزارنفری که اکثریت  جناح چپندودر استان بوشهر با این چشم به ان نگاه می شود  واکثر اوقات راست وچپ با هم اختلاف داشتند واین اختلاف حتی تا حریم خانواده ها هم کشیده شده بود  همه با هم در این روز ز یر اسمان خدا شعار همدلی سر دادند.وخوب یادم هست  لیدرهای هردو جناح در صف اول راهپیمایی حضور داشتند  واین مردم باهوش با نگاه کردن به دشمن مشترک راهشان را از فتنه گران و فرصت طلبان جدا کردند . واکنون با امام جمعه باهوش ومومنی که داریم  اتحاد وهمدلی بهتری نسبت به گذشته  دراین شهر شاهدیم .


تاریخ : جمعه 5 دی 1393 | 10:38 ب.ظ | نویسنده : لطیفه زارعی | نظرات



-1 كسى كه به زبان استغفار كند و در دل پشیمان نباشد ،خود را مسخره كرده،

 -2كسى كه توفیق از خدا بخواهد و كوشش نكند،خود را مسخره كرده،

  -3 كسی كه  بهشت خواهد و بر سختیها صبر ننماید،خود را مسخره كرده،

  -4    كسی كه از آتش به خدا پناه برد و از لذت دنیا دست نكشد،خود را مسخره كرده،

 -5كسی كه  مرگ را یاد كند و آماده آن نشود،خود را مسخره كرده،

 -6 كسی كه خدا را یاد كند و مشتاق دیدار او نباشد،خود را مسخره كرده،

 -7  كسی كه در گناه اصرار ورزد و بدون توبه از خدا طلب عفو

و بخشش كند،خود را مسخره كرده است

منبع: تحریر المواعظ العددیة صفحه :

تاریخ : جمعه 5 دی 1393 | 09:10 ق.ظ | نویسنده : لطیفه زارعی | نظرات



سؤال: لعن یا اهانت به یکی از خلفا و همچنین عایشه و حفصه، آشکارا یا مخفیانه چه حکمی دارد؟ آیا بیان مطاعن ایشان در مجالس عمومی جایز است؟ تشکیل مجالس عیدالزهراء، آشکارا یا مخفیانه چه حکمی دارد؟

پاسخ:

آیت الله العظمی خامنه ای:
بعضی‌ها به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا، این روزها و در این دوران کاری می‌کنند که انقلاب را که محصول مجاهدت فاطمه زهراست، در دنیا لنگ کنند ... اگر امروز کسی کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور سیاسی آمریکا، آن مأمور استخبارات کشورهای مزدور آمریکا، وسیله‌ای پیدا کند، دلیل پیدا کند، نواری پیدا کند، ببرد اینجا و آنجا بگذارد، بگوید کشوری که شما می‌خواهید انقلابش را قبول کنید این است، می‌دانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ بعضی دارند به نام فاطمه زهرا(س) این کار را می‌کنند، در حالی‌که فاطمه زهرا راضی نیست، این همه زحمت برای این انقلاب کشیده شده ... آن وقت یک نفری که معلوم نیست تحت تأثیر کدام محرکی واقع شده، به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا، کاری کند که دشمنان حضرت زهرا را شاد کند کند. (هفته‌نامه عملی – فرهنگی بصیر(حوزه)، سال چهاردهم، شماره اول، مسلسل 323، صفحه 6)

نباید به خاطر دفاع از شیعه به آتش‌افروزی میان غیر شیعه شتاب داد. این جور نباشد که کسی از یک گوشه‌ای خیال کند دارد از شیعه دفاع می‌کند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنی ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد، این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست، اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از آمریکاست؛ این دفاع از صهیونیست‌هاست. (27 آذر سال 1387)


آیت الله العظمی بهجت(ره): چه بسا این کار‌ها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آن‌ها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: لازم است از کارهایی که باعث تفرقه صفوف و ایجاد شکاف بین مسلمانان می شود خودداری شود و همه ی مسلمین در برابر دشمنان اسلام متحد شوند. ما روز نهم ربیع را به مناسبت شروع ولایت و امامت حضرت مهدی (عج) جشن می گیریم و این روزی است که به نام «فرحة الزهرا» معروف است. جشن گرفتن این روز یک امر عرفی است و وجه شرعی ندارد. بعضی افراد کارهای دیگری به این مناسبت اضافه کرده اند که ما در این مورد صحبتی نمی کنیم.


سؤال: نظر شما درباره حدیث رفع قلم در روز نهم ربیع الاول چیست؟

پاسخ:

آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی(ره):
بسمه‌تعالی. روایت مزبور صحیح نیست و فرقی بین ایّام نیست و معصیت، معصیت است، والله العالم.

آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره): بسمه‌تعالی. حدیث رفع القلم صحیح نیست، بلکه هر مسلمانی موظف به انجام واجبات دینی بوده و فرقی در ایّام سال نسبت به آن وجود ندارد، و انجام اعمالی که موجب تفرقه مسلمین یا وهن شیعه شود جایز نیست.



آیت الله العظمی مکارم شیرازی: بسمه‌تعالی. روایتی با عنوان رفع قلم در آن ایّام مخصوص در منابع معتبر نداریم. و ثانیاً بر فرض چنین چیزی باشد ـ که نیست ـ مخالف کتاب و سنت است و چنین روایتی قابل پذیرفتن نیست. حرام و گناه در هیچ زمانی مجاز نیست هم‌چنین سخنان رکیک و کارهای زشت دیگر. و ثالثاً تولّی و تبرّی راه‌های صحیحی دارد نه این راه‌های خلاف.



اینجانب همچون بسیاری از علمای اسلام و دلسوزان امّت اسلامی بار دیگر اعلام میکنم که هر گفته و عملی که موجب برافروختن آتش اختلاف میان مسلمانان شود و نیز اهانت به مقدّسات هر یک از گروه‌های مسلمان یا تکفیر یکی از مذاهب اسلامی، خدمت به اردوگاه کفر و شرک و خیانت به اسلام و حرام شرعی است. (پیام ولی امر مسلمین به کنگره عظیم حج: 1392/7/22)

برگرفته از وبلاگ : موقعیت شهید پازوکی




تاریخ : سه شنبه 2 دی 1393 | 07:56 ق.ظ | نویسنده : لطیفه زارعی | نظرات

  • گلوله
  • فراخوانی
  • کارت شارژ همراه اول